3 Temmuz 2012 Salı

Avrupa'nın "mikro otomobil" üssü olabiliriz!

[Resim: 20111227113533_microcar.jpg]



Araştırma kuruluşu Frost&Sullivanın yaptığı araştırmanın ortaya koyduğu sonuca göre dünyanın önde gelen 5 üreticisi bu otomobillerin Türkiye'de üretilmesine çok sıcak bakıyor.



Dünyanın önde gelen markaları gelecek yıllar içinde ne büyük, ne lüks, ne orta ya da kompakt sınıf otomobiller üzerine kafa yoracak. Otomotiv dünyasında kıyamet A segmenti olarak anılan en küçük sınıfın da altında olan yepyeni bir sınıfta kopacak.



Gelecek microcar olarak anılan minik otomobillerin olacak. Üstelik bu otomobillerle birlikte Türkiye pek çok otomobil üreticisinin de görüş alanı içine daha fazla girecek. Frost & Sullıvan'ın yaptığı ve geçtiğimiz günlerde TAYSAD üyelerine sunduğu bjir araştırma, dünyanın önde gelen markalarının geleceğin şehir içi otomobili mikro otomobiller için optimum üretim alanının Türkiye olduğunu ortaya koydu.



Frost&Sullivan'ın yaptığı araştırmanın en çarpıcı kısmı ise, dünyanın önde gelen markalarının gelecek 3 yıl içinde A segmentinin altında, 35 yeni modeli pazara sunma hazırlığı içinde olduklarını ortaya koyması. Araştırma bu segmentte piyasaya sunulacak olan model sayısının, sonraki üç yıl içinde 60'a kadar çıkabileceğini de söylüyor.



RAPOR TAYSAD A SUNULDU

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği TAYSAD'a yapılan yaklaşık 40 sayfalık araştırma 2017 yılından itibaren iki, üç veya dört kişilik micro otomobil pazarının giderek büyüyeceğini öngörüyor.



Hatta Almanya ve İngiltere'deki bu tip araçların toplam pazardaki yıllık ortalama artış hızlarının yüzde 42'ler seviyesini bulacağını, bu tip otomobillerin daha fazla tercih edildiği İtalya, İspanya ve Fransa gibi ülkelerde ise 2017 yılına kadarki yıllık büyüme oranının yüzde 48'ler seviyesine çıkacağını gösteriyor.



"TÜRK YAN SANAYİCİLERİ YENİ PAZARI FARK ETMELİ"

Frost&Sullivan'ın Türkiye Direktörü Philip J. Reuter araştırma sonuçlarını inandırıcı bulmayanların Amerika ya bakmalarını söylüyor. Bugün ABD'li müşterilerin bile küçük otomobil talep ettiğini belirtiyor. Araştırma Yöneticisi Melih Nalcıoğlu ise giderek büyüyecek olan bu pazarın sadece araçların Türkiye'de üretilme potansiyelleri olması açısından değil, aynı zamanda çok güçlü olan Türkiye'deki yan sanayi firmalarının kendilerini bu yeni pazara tedarikçi olarak hazırlamaları açısından da önemli olduğunun altını çiziyor.



5 BÜYÜK MARKA ÜRETİM TÜRKİYE DE OLABİLİR DİYOR

Frost&Sullivan'ın araştırması Türkiye açısından da ilginç sonuçlar içeriyor. Pazardaki payları hızla artarak 2017'de yıllık satış adetleri 300 ile 550 bin adet arasında değişmesi beklenen mikro otomobilerin nerelerde üretilebileceğine ilişkin soruşturmada Türkiye açık farkla öne çıkıyor.



Avrupa pazarı için mikro otomobil üretimi hazırlığı içinde olan markalarla yapılan görüşmeler sonunda PSA, Fiat, Toyota, Renault ve Honda'nın bu tip bir aracı Türkiye'de üretmeye oldukça sıcak baktığı, Hyundai ve Daimler'in ise olumsuz düşünmediği ancak diğer ülke seçeneklerini de gözden geçirdiği görülüyor.

0 yorum:

Yorum Gönder